Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnychDrukuj informacjęSprawa: Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnychSzczegóły informacji
Sprzedaż lub oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Samodzielne stanowisko ds. gospodarki gruntami, gospodarki komunalnej, lokalowej i rolnictwa
Ogłoszono dnia: 2003-08-08 09:10:39
Termin załatwienia
-
Osoba kontaktowa
Joanna Leśna
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Skąpe
Piętro 1, pok. nr 14
Piętro 1, pok. nr 14
Telefon kontaktowy
068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 21
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Skąpe
Piętro 1, pok. nr 14
Piętro 1, pok. nr 14
Wymagane Dokumenty
Opis
Termin i sposób załatwienia:
Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości na własność bądź oddawanych w użytkowanie wieczyste mają charakter spraw cywilno-prawnych. Do sprzedaży bądź oddania w użytkowanie wieczyste nieruchomości dochodzi w drodze umowy w formie aktu notarialnego. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku o zbycie lub ustanowienie użytkowania wieczystego na rzecz konkretnej osoby.
Tryb odwoławczy:
Wobec faktu, że sprawy zbywania nieruchomości są sprawami cywilno-prawnymi i do umowy dochodzi poprzez złożenie oświadczeń woli przez strony przed notariuszem, nie przewiduje się w tego typu sprawach trybu odwoławczego.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz.U. z 2000r. Nr 46poz. 543 ze zm.)
2. Rozporządzenie RM z dnia 13 stycznia 1998 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy (Dz.U.Nr 9 poz. 30 zezm.)
2. Rozporządzenie RM z dnia 13 stycznia 1998 r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu przeprowadzania przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa lub własność gminy (Dz.U.Nr 9 poz. 30 zezm.)
Wymagane dokumenty:
Osoby ubiegające się o nabycie nieruchomości stanowiącej własność gminy (na własność lub w użytkowanie wieczyste), przeznaczonej do zbycia w drodze przetargu winny spełniać warunki określone w ogłoszeniu o przetargu w szczególności legitymować się dowodem wpłaty wadium. Osoby ubiegające się o bezprzetargową sprzedaż nieruchomości winny złożyć stosowny wniosek.
Opłaty
Wniosek nie podlega opłacie skarbowej.