Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Sesja nr XVII z dnia 27.01.2012

Szczegóły informacji

Uchwała Nr XVII/119/2012 Rady Gminy Skąpe z dnia 27 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu udzielania dotacji celowej z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

Informacja ogłoszona dnia 2012-01-31 13:59:14 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała Nr XVII/119/2012
Rady Gminy Skąpe
z dnia 27 stycznia 2012 r.

w sprawie ustalenia zasad i trybu udzielania dotacji celowej z budżetu gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków
 
Na podstawie art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), uchwala się co następuje:
 
§ 1. 1. Z budżetu gminy mogą być udzielane dotacje celowe na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku, wpisanym do rejestru zabytków, znajdującym się na obszarze gminy.
2. Dotacja może być udzielona na dofinansowanie nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku, o którym mowa w ust. 1, na które uzyskano pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
3. Dotacja może być udzielona na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane obejmujące nakłady konieczne na:
1) sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich,
2) przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych,
3) wykonanie dokumentacji konserwatorskiej,
4) opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich,
5) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego,
6) sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz,
7) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku,
8) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku,
9) odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki,
10) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności,
11) odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych,
12) modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności,
13) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej,
14) uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych,
15) działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu,
16) zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7 - 15,
17) zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej, przeciwpożarowej i odgromowej.
 
§ 2. Dotacja może być udzielona osobom fizycznym lub innym podmiotom posiadającym tytuł prawny do zabytku, wpisanego do rejestru zabytku, znajdującego się na obszarze gminy, wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.
 
§ 3. 1. Ubiegający się o dotację winien złożyć wniosek o dotację wraz z następującymi załącznikami:
1) decyzją o wpisie do rejestru zabytków obiektu, którego dotyczą prace lub roboty,
2) dokumentem potwierdzającym posiadanie tytułu prawnego do zabytku,
3) harmonogramem oraz kosztorysem przewidywanych prac lub robót ze wskazaniem źródeł ich finansowania,
4) decyzją właściwego organu ochrony zabytków zezwalającą na przeprowadzenie prac lub robót oraz projektem i pozwoleniem na budowę, gdy wniosek dotyczy prac lub robót przy zabytku ruchomym lub programem prac, gdy wniosek dotyczy prac przy zabytku ruchomym,
5) informację o wnioskach o udzielenie dotacji skierowane do innych organów.
2. Wzór wniosku o udzielenie dotacji stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 4. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji uwzględnia się następujące kryteria:
1) dostępność dla ogółu społeczności lokalnej i i turystów,
2) stan zachowania obiektu,
3) fakt kontynuowania prac,
4) wysokość zaangażowanych własnych środków.
 
§ 5. Przy ustalaniu wysokości przyznawanych dotacji Rada Gminy Skąpe uwzględnia kwotę wydatków zaplanowanych na ten cel w budżecie gminy.
 
§ 6. 1. Wnioski o dotację składa się do Wójta Gminy Skąpe. Wójt Gminy Skąpe rozpatruje kompletne wnioski, które wpłyną w terminie o którym mowa w § 8.
2. Dotację przyznaje Rada Gminy Skąpe na wniosek Wójta Gminy w drodze odrębnej uchwały.
3. W uchwale, o której mowa w ust. 2 określa się nazwę otrzymującego dotację, prace lub roboty, na wykonanie których przyznano dotację oraz kwotę przyznanej dotacji.
4. Wysokość udzielonej dotacji może być niższa od wysokości wnioskowanej dotacji.
 
§ 7. Przekazanie dotacji następuje na podstawie umowy, która powinna zawierać elementy określone w art. 250 ustawy o finansach publicznych.
 
§ 8. 1. Kompletne wnioski o przyznanie dotacji należy składać do 31 marca każdego roku.
2. W przypadkach szczególnych np. katastrofy, zagrożenia zabytku i innych uzasadnionych przypadkach wniosek można złożyć w dowolnym terminie w trakcie roku budżetowego.
 
§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
 
 
Przewodniczący Rady Gminy
/-/ Mirosław Olczak
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Skąpe
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Alicja Hoppen-Anyszko
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-01-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alicja Hoppen-Anyszko
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-01-31 13:47:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Ireneusz Noji
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-01-31 13:59:14
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Ireneusz Noji
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2012-01-31 12:59:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1396 raz(y)