ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu

Nagłówek strony

Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Skąpe
  • BIP
  • Godło RP
ˆ

Rok 2008

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Zarządzenie Nr 17/2008 Wójta Gminy Skąpe z dnia 04 sierpnia 2008r. w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej Gminy Skąpe na rok 2009 i opracowania informacji o stanie mienia komunalnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-09-04 12:41:02 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zarządzenie Nr 17/2008
Wójta Gminy Skąpe
z dnia 04 sierpnia 2008r.

w sprawie opracowania materiałów planistycznych do projektu uchwały budżetowej Gminy Skąpe na rok 2009 i opracowania informacji o stanie mienia komunalnego.

Na postawie art. 52 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm), w związku z art. 179 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz.2104.ze zm.) oraz § 1 Uchwały Nr IV/35/2007 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 lutego 2007r. w sprawie procedur uchwalania budżetu Gminy Skąpe oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu, zarządzam, co następuje:

§ 1. Zobowiązuje się kierowników referatów w/m, Kierowników i Dyrektorów Jednostek Organizacyjnych Gminy, a także samodzielne stanowiska oraz Sołtysów do opracowania materiałów planistycznych dochodów i wydatków budżetowych na rok 2009.

§ 2. Materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej na 2009 rok należy opracować zgodnie z:
1. Zasadami ustalonymi w Uchwale Nr IV/35/2007 Rady Gminy Skąpe z dnia 23 lutego 2007 roku w sprawie procedury uchwalenia budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
2. Ustawą z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
3. Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 czerwca 2006 roku w sprawie gospodarki finansowej jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych oraz trybu postępowania przy przekształcaniu w inną formę organizacyjno-prawną (Dz. U. Nr 116, poz. 783).
4. Obowiązującymi uchwałami Rady Gminy Skąpe mającymi wpływ na budżet Gminy.
5. Warunkami porozumień i umów zawartych przez Gminę Skąpe z innymi podmiotami.

§ 3. Materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej na 2009 rok opracowuje się na podstawie:
1. Średniorocznego wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, który w 2009 roku wyniesie około 2,9 %.
2. Istniejącej sieci placówek finansowanych z budżetu, z uwzględnieniem placówek przewidywanych do uruchomienia lub likwidacji w 2009 roku.
3. Wynagrodzeń obowiązujących w III kwartale 2008 roku z uwzględnieniem zmian wynikających z przepisów o zasadach wynagrodzenia.
4. Przewidywanych ustawowo nowych zadań do przejęcia przez Gminę w 2009 roku.

§ 4. 1. Szacowanie dochodów opierać się powinno na zasadach ostrożnościowych i gruntownie uzasadnionych
2. W zakresie prognozowania dochodów należy dokonać szczegółowego podziału źródeł dochodów i uzasadnić wymiernie każdy ich składnik, podając ich szczegółową kalkulację.
3. Dochody z podatków i opłat lokalnych planowane winny być na poziomie dochodów z 2008 roku z uwzględnieniem, w szczególności zmian w wysokości stawek podatkowych, wzrostu i zmniejszenia ilości podatników, skutków udzielonych ulg oraz zmian wynikających z obowiązujących ustaw podatkowych. Planowany wskaźnik ściągalności podatków na 2009 rok - 93 %.
4. Planując dochody ze sprzedaży mienia komunalnego należy sporządzić dokładny wykaz składników mienia proponowanych do sprzedania i ich wstępną wycenę – zgodną z kwotą zamieszczoną w planie dochodów.

§ 5. 1. Kalkulację wydatków należy sporządzić w sposób racjonalny i celowy z uwzględnieniem w pierwszej kolejności zadań obligatoryjnych, zleconych, kontynuowanych i wynikających z umów.. Zadania dodatkowe należy uszeregować wg priorytetów do ewentualnego wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej.
2. Należy stosować ostrożne planowanie środków na podwyżki wynagrodzeń, ustawowo przewidziane, które będą podlegały uruchomieniu pod warunkiem pełnej realizacji dochodów budżetu Gminy.
3. Wydatki bieżące i wydatki inwestycyjne należy uzasadnić, omawiając szczegółowo przewidywane wykonanie i założenia planu z uwzględnieniem:
1) zmian wielkości poszczególnych elementów kalkulacyjnych,
2) czynników, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku,
3) wydatków jednorazowych lub nie występujących w 2008 roku,
4) kwot planowanych wydatków w poszczególnych rozdziałach dla nowych zadań przewidzianych do realizacji w 2009 roku.
4. Należy dążyć do pozyskiwania dodatkowych środków finansowych z budżetu państwa, z funduszy celowych oraz innych źródeł pozabudżetowych na zadania własne Gminy, a szczególnie na inwestycje, gdzie warunkiem wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej jest pisemne potwierdzenie ich otrzymania.
5. Pierwszeństwo w zabezpieczeniu finansowania wydatków inwestycyjnych mają zadania przewidziane do zakończenia w 2009 roku oraz kontynuowane z potwierdzonym zewnętrznym wsparciem finansowym. Planowanie środków na nowe zadania, a także na zadania nie obligatoryjne, może nastąpić w absolutnie koniecznych i uzasadnionych przypadkach.
6. Dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych należy proponować na realizację określonych zadań gminy, z podaniem kwoty dotacji i zakresu rzeczowego zleconego zadania.
7. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zobowiązuję do opracowania Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi i zapobiegania innym patologiom społecznym.
8. Przy planowaniu przychodów należy uwzględnić wpływy pochodzące:
1) z pożyczek, kredytów i papierów wartościowych,
2) z innych operacji finansowych.
9. Przy planowaniu rozchodów uwzględnić:
1) spłaty otrzymanych pożyczek i kredytów,
2) płatności wynikające z odrębnych ustaw, których źródłem finansowania są przychody z prywatyzacji majątku jednostki samorządu terytorialnego,
3) inne operacje finansowe.

§ 6. Informacja o stanie mienia komunalnego stanowi odrębny dokument, który zawiera:
1) dane dotyczące przysługujących gminie praw własności,
2) dane dotyczące: posiadania oraz innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach i akcjach,
3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, od dnia złożenia poprzedniej informacji,
4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw majątkowych oraz z wykonywania posiadania,
5) stan należności i zobowiązań oraz z jakiego tytułu one wystąpiły,
6) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.

§ 7. Materiały planistyczne do projektu uchwały budżetowej na 2008 rok należy sporządzić w części realizowanej przez Wydział, Samodzielne Stanowisko, jednostkę organizacyjną Gminy zgodnie z załącznikami do niniejszego zarządzenia w następującym zakresie:
1. Prognozowane dochody – według Załącznika nr 1,
2. Plan wydatków – według Załącznika Nr 2.
3. Projekt planu wydatków Sołectw – według Załącznika nr 3,
4. Projekt planu wydatków Publicznej Szkoły Podstawowej – według Załącznika nr 4,
5. Projekt planu wydatków Oddziału „0” przy Publicznej Szkole Podstawowej – według Załącznika nr 5,
6. Projekt planu wydatków Publicznego Gimnazjum – według załącznika nr 6,
7. Projekt planu wydatków Stołówek i Świetlic Szkolnych – według załącznika nr 7,
8. Projekt planu wydatków Jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej – według załącznika nr 8,
9. Projekt planu wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych według załącznika nr 9,
10. Projekt planu wydatków Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skąpem – według załącznika nr 10,
11. Projekt planu wydatków inwestycyjnych – według Załącznika Nr 11,
12. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne – według Załącznika Nr 12,
13. Projekt planu wydatków na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie europejskiego porozumienia o wolnym handlu (EFTA) czy innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi - według Załącznika Nr 13,
14. Wykaz zadań gminy przewidzianych do realizacji w formie dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych – według Załącznika Nr 14,
15. Projekt planu finansowego zakładów budżetowych – według Załącznika Nr 15,
16. Projekt planu finansowego instytucji kultury – według Załącznika Nr 16.
17. Kalkulacja zatrudnienia i funduszu wynagrodzeń – według Załącznika Nr 17.

§ 8. Opracowane plany należy przekazać Skarbnikowi Gminy nie później niż do 20 września 2008 roku.

§ 9. Brak złożenia planów finansowych lub ich złożenie na niewłaściwych załącznikach spowoduje nie ujęcie w planie finansowym.

§ 10. Wykonanie Zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.

§ 11. Zarządzenia wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
Wójt
/-/ Zbigniew Woch
« powrót do poprzedniej strony